انواع کارآفرینی

چهار نوع متفاوت از کارآفرینان 1.کارافرین سنتی 2.کارافرین در حال رشد 3.کارافرین پروژه محور 4.کارافرین سبک زندگی

انواع کارآفرینی

چهار نوع متفاوت از کارآفرینان 1.کارافرین سنتی 2.کارافرین در حال رشد 3.کارافرین پروژه محور 4.کارافرین سبک زندگی


چهار نوع متفاوت از کارآفرینان
1.کارافرین سنتی
2.کارافرین در حال رشد
3.کارافرین پروژه محور
4.کارافرین سبک زندگی
بررسی کلی چهار نوع کارآفرینی
1. تجارت‌های سنتی آنهایی هستند که سال‌های سال دوام آورده‌اند، مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، نجاری‌ها، آرایشگاه‌ها، مکانیکی‌ها و شرکت‌هایی که به عملکرد جامعه‌ی ما کمک می‌کنند.2. تجارت‌های درحال رشد معمولا در حوزه‌ی تهیه‌ی نرم‌افزار و برنامه برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، مشاوره، ارتباطات و بازاریابی، تولید تجهیزات پزشکی و اطلاعات تجاری فعالیت دارند. تجارت‌های سطح بالا در این گروه قابل بهبود هم هستند.3. تجارت‌های پروژه محور را معمولا کارآفرینان تحصیل کرده اداره می‌کنند و در این مورد معمولا نوع تجارت با تحصیلات آنها مرتبط است. به عنوان مثال ترجمه، طراحی سازه‌ها و برگزاری نمایشگاه در موزه‌ها، طراحی گرافیکی،نویسندگی روان‌شناسی، فیلم‌سازی، طراحی پارچه و غیره.4. کارآفرینان سبک زندگی معمولا شرکت خود را بر پایه‌ی تحصیلات بنا نمی‌کنند. کار آنها معمولا “عشقی” است، کاری که انجام می‌دهند را دوست دارند. کارآفرین سبک زندگی ممکن است فروشنده‌ی آلوئه‌ورا یا محصولات لاغری باشد، ویترای کار کند، نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان باشد، هنر درمانی کند یا مشاوره و روان‌سنجی انجام دهد.

بایگانی

۱۸ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین روش های تبلیغات در ایران

درحالى که در کشورهاى پیشرفته، اینترنت، شبکه هاى ماهواره اى و بیلبوردهاى تبلیغاتى نقش تعیین کننده اى در تبلیغات کالا و خدمات دارند، نظرسنجى انجام شده از نشان مى دهد که این ابزارهاى تبلیغاتى تاثیرگذارى چندانى در ایران ندارند.براساس نتایج نظرسنجى مرکز افکار سنجى دانشجویان ایران مرکز افکار سنجى دانشجویان ایران صدا و سیما با ۳۴٫۴ درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهاى تبلیغى موثر بررویکرد مصرف کنندگان ایرانى در هنگام خرید کالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندک یعنى ۳۴ درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها ۱۰٫۲ درصد رده سوم را به خود اختصاص دادند.به این ترتیب مى توان نتیجه گرفت که مصرف کنندگان ایرانى بیشتر تاثیر تبلیغاتى را در حوزه خرید کالا و خدمات از صدا و سیما و خانواده و دوستان و آشنایان خود مى گیرند.قرار گرفتن خانواده، دوستان و آشنایان در رتبه دوم موثرترین ابزارهاى تبلیغاتى در کشورمان نشان مى دهد که فرهنگ شفاهى در بین ایرانى ها همچنان حرف اول را مى زند و شرکتهاى تولیدى و صنعتى مى توانند از این طریق موفقیت چشمگیرى در فروش محصولات خود و افزایش سهم در بازار به دست بیاورند.

روش های تبلیغات اینترنتی

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی برای بسیاری از افراد ناشناخته است. آنها نمی دانند که با توجه به کسب و کار و موقعیت حرفه ای خود کدام نوع و روش تبلیغات را انتخاب نمایند.شرکتهای بزرگ و کوچک و فروشگاه هایی که میخواهند به کسب و کار خود توسعه دهند و آرزوی افزایش مشتریان خود را دارند; چگونه میتوانند مخاطبان خود را بسوی خود جذب کنند ؟بازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا; بخصوص در کشور های پیشرفته است.امروزه اینترنت آنقدر در زندگی روزمره همه نفوذ کرده است که نمی توان از پتانسیل بالای کاربران آن غافل ماند; کاربرانی که دیگر فقط نوجوان و جوان نیستند; بلکه فعالین بازار و سرمایه گذارانی که سرمایه های کلانی هم در اختیار دارند را هم شامل می شوند; افرادی که می توانند یک مشتری پر سود باشند از اینترنت برای کار های روزمره خود استفاده می کنند.نسلی که در زمان تحصیل با اینترنت آشنا شد; اکنون وارد بازار کار شده است و درصد قابل توجهی از سرمایه ها کشور را در دست دارد; حال این افراد که می دانند اینترنت می تواند چه ابزار پر قدرت تبلیغات باشد; از آن به صورت روزمره استفاده می کنند.

 

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

شاخص کارآفرینی و مدیریت کسب وکار

شاخص کارآفرینی جهانی ، نگاه دقیق به سلامتی اکوسیستم های کارآفرینی ملت‌ها را فراهم می کند. یک روش شاخص را ایجاد شده است که شرایط چارچوب کارآفرینی ملت‌ها را با نگرش‌ها، توانایی ها و آرمان های کارآفرینی در سطح مجزا مرتبط می کند. شاخص ترکیبی ابزارهای سیاست گذاران را برای فهم نقاط قوت و ضعف های کارآفرینی کشورهای خود می دهد و به این ترتیب آنها را قادر به اجرای سیاست هایی می کند که کارآفرینی مولد را ترویج دهند. شاخص کارآفرینی جهانی GEI برای کمک به دولت ها در جهت توسعه کارآفرینی پایدار طراحی شده است.روش GEDI اطلاعات مربوط به نگرش ها، توانایی ها و آرزوهای کارآفرینان محلی را جمع آوری می کند و سپس آن ها را در مقابل زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی غالب شامل جنبه هایی مانند اتصال پهنای باند و ارتباطات حمل و نقل به بازارهای خارجی، قرار می دهد. این فرایند ۱۴ نشانگر را ایجاد می کند که GEDI برای سنجش سلامت اکوسیستم منطقه ای استفاده می کند.

شاخص مدیریت کسب وکار

یک معیار قابل اندازه گیری است که برای پیگیری و ارزیابی فرایندهای خاص کسب و کار به کار گرفته می شود. حیاتی است که به این امر توجه شود که شاخص های کسب و کار باید به مخاطبان کلیدی پیرامون یک کسب و کار مانند سرمایه گذاران، مشتریان و انواع مختلف کارمندان مثل مدیران بپردازند. هر بخشی از کسب و کار شاخص های خاص خود را دارد که باید تحت نظارت قرار بگیرد، بازاریابان آمار کمپین و برنامه ها را دنبال میکنند، تیم فروش فرصتهای جدید را بررسی میکند و رهبران و مدیران اجرایی به دنبال تصویر کلی شاخص های مالی هستند. برای موثر واقع شدن، شاخص های کسب وکار باید با بنچ مارک های تثبیت شده یا اهداف کسب و کار مقایسه شوند. این امر مفاهیم ارزشمندی برای مقادیر مورد استفاده در شاخص فراهم کرده و به کاربران کسب و کار این امکان را می دهد که بهتر بر مبنای اطلاعاتی که مشاهده میکنند عمل کنند

کارآفرینی وایجاد اشتغال

کارآفرینی و ایجاد اشتغال بیش از هرچیز به میزان و نحوه سرمایه گذاری در آموزش عالی، تحقیق و توسعهء و فضای کسب و کار یک کشور بستگی دارد. فضای کسب و کار به عنوان چارچوبی متشکل از نهادهای کارآمد(مالی، قضایی، اداری و اجتماعی)، قوانین و مقررات شفاف و باثبات وسیاستگذاری مناسب دولت، بستر لازم برای رشد پایدار اقتصادی، توسعه سرمایه گذاری، کارآفرینی و کاهش نگرانی و عدم اطمینان نسبت به آینده راتا سطح قابل تحمل برای فعالان اقتصادی فراهم می کند.از این رو مقاله حاضر در ابتدا به بررسی رابطه بین دانشگاه، کارآفرینی و اشتغال پرداخته وتشریحی از نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی داشته است. و در ادامه شاخص های ۱۰ گانه کسب و کار در ایران را از دیدگاه بانک جهانی موردبررسی قرار داده است. و به ارائه مدل مفهومی جدیدی در ارتباط با قوای سه گانه و رابطه آنها با فضای کسب و کار نموده است.

 

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

چطور میتوانیم آرامش بیشتری داشته باشیم

با تمرکز نیازی نیست به میان دشت‌ها و کوه‌ها بروید. ۵ دقیقه سکوت و آرامش می‌تواند همان مزایای مدیتیشن را داشته باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اختصاص دادن دو زمان کوتاه برای آرامش و سکوت در طول روز می‌تواند افسردگی و استرس را کاهش دهد. روی تنفستان تمرکز و احساس کنید همه اضطراب‌ها از وجودتان خارج می‌شوند.سر گذاشتن روی بالش یا کوسن: روزهایی هست که تنها چیزی که ما نیاز داریم، یک چرت نیمروزی خوب و طولانی است اما هیچ‌وقت امکان چرت زدن وسط روز و در محیط کار وجود ندارد. اگر یک بالش پیدا کردید، آماده سفری کوتاه برای آرام شدن شوید. علاوه بر این، می‌توانید از این تصویر ذهنی استفاده کنید؛ سرتان را برای مدت کوتاهی زمین بگذارید و حس کنید بالش، اسفنجی است که تمام اضطراب‌های شما را می‌شوید و از بین می‌برد.نفس عمیق کشیدن: راه آسان‌تری هم برای آرام شدن وجود دارد؟ نفس‌های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. سعی کنید روش‌های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید.ریلکس‌کردن پیشرفته: مضطرب هستید؟ فقط کافی است یاد بگیرید؛ انقباض، رها کردن و تکرار!این روش شامل فشرده کردن ماهیچه‌های قسمتی از بدن برای رسیدن به وضعیت آرامش است. این روش را که هنرپیشه‌ها هم استفاده می‌کنند برای به خواب رفتن هم مناسب است.شمارش معکوس: نه، این یک تست هوش نیست اما راهی مناسب برای آرام شدن محسوب می‌شود.

راز رسیدن به آرامش

راز آرامش درون در این است که هرکاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.در زمان حال زندگی کردن است،گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن. در آسایش درون است، یعنی آسایش جسمانی ، عاطفی ذهنی و معنوی. در دل نبستن است، این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد. در شادی است، افکار شادی آفرین را آگاهانه حفظ کن. در آروز نداشتن است، این را بدان که شادی در درون تو جای داردو نه در اشیاء و شرایط خارج از وجود تو .راز آرامش درون در این است که همه چیز را همانطور که هست بپذیری ، آنگاه با امید و آرامش در جهت بهبودی آن قدم برداری.راز آرامش درون در درک این مطلب است که تو نمی توانی دنیا را تغییر دهی، اما می توانی خودت را تغییر دهی. در دوستی با افراد مثبت است، از معاشرت با افرادی که طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند پرهیز کن.راز آرامش درون در ایجاد آرامش در محیط اطراف خویش است.راز آرامش درون در یک زندگی ساده است، ضروریات زندگی را دوباره برای خود تعریف کن. در یک زندگی سالم است، هر روز ورزش کن، غذای مناسب بخور و نفس عمیق بکش.

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

رازهای موفقیت

راز اول از کارهایی که ناچاری انجام دهی لذت ببـــر.نق زدن تنها تو را خسته تر می کند و نمی گذارد کار را درست انجام دهی.اما اگر با موفقیت مانند یک دوست رفتار کنی.مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.راز دوم سعی کن کارهایت را از صمیم قلب انجام دهی.نه به صرف این که ناچاری انجام دهی.باید به کارت ایمان داشته باشی.یک جریان آب ضعیف ، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می کند.راز سوم همه چیز را همانطور که هست بپذیر.خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی دهد.خواستن، باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی کند.اگر می خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل کنی، با آنها همان گونه که هستند مواجه شو.راز چهارم تمرین کن تا از درون شاد باشی.اجازه نده دیگران برای شاد کردن تو تصمیم بگیرند.خودت رئیس کارخانة شادی سازی باش.راز پنجم ذهنت را همانند ابر سفیدی که در آسمان است، آزاد کن.تلاش کن، اما نتایج کار را واگذار تا با هم کار بیایندبرای ابر چه فرقی می کند باد از کدام سو بوزد.چرا وقتت را برای چیزی که در کنترل تو نیست، تلف می کنی؟

راه های رسیدن به موفقیت

از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین شرایط موفقیت یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی داشتن قدرت «مدیریت خود» است. انسان موفق، ریشه همه موفقیت‌ها را در درون خود جست‌وجو می‌کند.منشأ تمام پیروزی‌ها در وجود ماست. انسانی که نگاه مثبت و فعال در زندگی دارد خواهان کار، کوشش و تلاش است و برای خود برنامه دارد.انسان موفق، زمام زمان را به دست داشته و بهترین بهره را از آن می‌برد. انسان موفق شکست‌ها و عقب افتادن‌های خود را با بهانه‌های پوچ توجیه نمی‌کند.کشیدن پا روی زمین، حرکت بدون انرژی، چشم‌های خسته و بی‌حال و گاهی خواب‌آلود، غرغر کردن و بد و بی‌راه گفتن به زمین و زمان، پوشیدن لباس‌هایی که همواره اعتراض به دنبال دارد و ظاهری که نشان از بی‌ نشاطی است، تأخیر درکارها، اعتراضات و… نشان دهنده نداشتن مدیریت خود و زمان است. مدیریت به معنای اداره کردن، برنامه‌ریزی و حرکت در چارچوب آن برنامه به سوی هدف است.استفاده مناسب از امکانات تحت اختیار برای پیشرفت، و هر چیز را در حیطه نفوذ و تحت تأثیرخود، در جای و محل شایسته و بایسته خود نهادن است. مدیریت زمان به معنای برنامه‌ریزی کردن، جای دادن هر چیز به جای خود در حوزه زمان و تلاش در جهت رسیدن به هدف است. برنامه‌ریزی یعنی در هر ساعت و هر دقیقه از روز چه کاری را باید انجام داد تا حرکت ما به سوی هدف شتاب داشته باشد. کسی که برنامه دارد هستی خویش را معنی بخشیده است.

 


  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

بازاریابی ویروسی چیست ؟

متداول ترین روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه جهانی اینترنت است که با افزایش تعداد کاربران اینترنت، اهمیت آن روز به روز افزایش بیشتری می یابد. خریداران کالا و خدمات به صورت online دایماً در حال افزایش بوده و بیشتر از گذشته به سایر خریداران برای یادگیری و یا توصیه محصولات و خدمات جدید متکی هستند .آغاز یک طرح بازاریابی ویروسی اثربخش، مستلیم ارائه یک دلیل یا انگیزه قوی به افراد است تا آنها را تشویق به ارسال پیام و یا تبلیغ موردنظر به دوستان و اطرافیانشان کند. بطور مثال طنزها و لطیفه ها معمولاً خیلی سریع از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند، صرفاً به این دلیل که بامزه و خنده دار هستند. بنابراین کلید موفقیت در نهایت در دست بازاریابان است چرا که آنها باید با ارائه ایده ها و تشویق خلاقانه، انگیزه لازم را به افراد برای ارسال پیام مورد نظر به دیگران بدهند. یک ایده جالب توجه، به عنوان مشوق می تواند مشتریان را تشویق کند تا برای توصیه محصول و یا نام تجاری مورد نظر با هم ارتباط برقرار کنند.بازاریابی ویروسی ارزشی: در این حالت افراد تجربیات با کیفیت خود را با دیگران سهیم می‌شوند. فرد “الف” محصولی را امتحان می‌کند و آن را خوب می‌یابد، پس او به فرد “ب” می گوید که او نیز این محصول را امتحان کند. در این حالت محصولات باید به اندازه کافی خوب باشند تا منجر به ترغیب افراد شوند. در واقع استفاده از این جمله که “این موضوع را برای دوستان خود به‌ صورت رایگان ارسال کنید” یک محصول را ویروسی نمی‌کند، بلکه آنها فقط به استفاده‌کنندگان اجازه می‌دهند تا درباره محصولات خوب با دیگران صحبت کنند.تیجه آن که برای ویروسی ساختن بایستی نوع آن را در نظر داشت. شرکتها باید سعی کنند تا نیازها و خواسته‌های استفاده‌کنندگان خود را شناسایی و برای برآورده ساختن و ارضای آن نیازها و خواسته‌ها، محصولاتی را ایجاد کنند که منجر به یک تجربه مثبت در استفاده‌کننده شود. مطابق با بررسی‌های صورت گرفته به طور متوسط استفاده‌کنندگان بر خط، دوازده نفر دیگر را از تجربه خرید خود آگاه می‌کنند و این پویایی، قدرت بازاریابی ویروسی است.کنترل نام و نشان تجاری: این که شرکت، کنترلی بر روی نام و نشان تجاری خود ندارد. شرکت نمی‌داند که در آینده چه کسی قصد برقراری ارتباط را دارد. در نتیجه، بسیاری از پیامها ممکن است توسط افرادی غیر از مخاطبان هدف به پایان برسد. علاوه بر این در بعضی موارد افراد ممکن است، پیام را تعدیل یا چیزی را به آن اضافه کنند که این باعث ادراک متفاوت افراد از نام و نشان تجاری شرکت شود، چیزی که مورد نظر شرکت نبوده است .

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

راهکارهای عملی برای افزایش فروش

1.هدفگذاری فروش:بدون تردید ؛ بدون تعیین هدف ,هیچ اتفاقی رخ نمی دهد . داشتن هدف به فعالیتهای فروش معنا می دهد . داشتن هدف باعث متمرکز شدن انرژیها و ایجاد انگیزه میگردد.

2.ازمایش کردن: اصولاً مشتریان به دنبال منافع محصول هستند ، نه خود محصول . باید منافع محصول را به وضوح احساس کند چرا باید مشتری اصولاً بخواهد این کالا را بخرد ؟ توجه داشته باشید ، مشتری خریدار ویژگی نیست ، خریدار فایده است.

3.     ایجاد اعتماد در مشتریان:اساسی ترین اصل فروش اعتماد است . تا اعتمادی در بین نباشد ، هیچ خرید و فروشی انجام نمی گیرد.

4.     تشنه کردن بازار:در این تکنیک که بیشتر در مورد محصولات مصرفی کاربرد دارد ، عده ای را مأمور می کنید تا وارد بازار شوند و محصول شمارا سراغ بگیرند حاشیه سود خریدار(خرده فروش)این تکنیک نیز بیشتر در مورد محصولات مصرفی و زمانی به کار می رود که مصرف کننده تفاوت چندانی را بین محصولات با کیفیت یا مارکهای مختلف تشخیص نمی دهد ، و قیمت مصرف کننده معمولاً یکسان و ثابت است.

5.ایجاد رابطه «برنده – برنده اصل هر رابطه تجاری و ادامه دار بودن آن ، نفع و برد طرفین است . به گفته یکی از بزرگان ، بزرگترین خوشبختی زمانی است که متوجه شوید.گناه نکرده اید و کلاه هم سرتان نرفته است. فروشندگانی که پول را دریافت می کنند و پشت سرشان را نگاه نمی کنند ، در نهیت خود را در موقعیتی چندان مناسب حس نمی کنند ؛ اما فروشندگانی که دریافت سفارش را فقط شروعی برای شناخت مشتری می دانند ، نسبت به رقیبان خود سفارش های بیشتری به دست می آورند و شفارشهایشان استحکام بیشتری دارد . آنها خود را به شبکه در حال گسترش تجارتهای آتی متصل می کنند.

6.سؤالهای باز مطرح کنید:برای افراد بسیار مشکل است که مدت زیادی روی سخنان یک نفر تمرکز کنند و از آنجا که گفتگوهای فروش با ارائه حقایق و بیان مشخصات و مزایای محصولات و خدمات همراه است ، طولانی شدن گفتگو باعث منحرف شدن توجه مشتری می گردد که این مشکل را می توان با استفاده از سؤالهای مناسب رفع کرد.

برای مثال شرکتی به سبب طرح محصول و تولید بسیار عالی است ، در حالی که شرکت دیگر ازنظر شیوه بازاریابی شهرت دارد . اگر نقاط قوت یک شرکت به گونه ای باشد که شرکتهای رقیب نتوانند به راحتی از آن تقلید کنند ، می گویند شرکت مزبور دارای مزیت رقابتی یا شایستگیهای ممتاز است . شرکت باید به گونه هی عمل کند که بتواند از وجود شایستگیهای ممتاز بهره ببرد.

 

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

چگونگی راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم نیاز به زمان و تلاش بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها دارد.سرمایه کمی دارید و نمی دانید چه کاری با آن راه بیندازید؟ به دنبال ایده هایی برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم می گردید؟ پس با ما در این نوشتار همراه باشید زیرا خبرهای خوشی برای تان داریم. اینجا می خواهیم ۱۵ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به شما معرفی کنیم. ایده های کارآفرینی، فرصتهای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارفرصت های کسب و کار متعددی وجود دارند که برای شروع به هزینه کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه ای نیاز نداشته  باشند! بله درست شنیدید! ولی در عوض باید زمان و تلاش زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از فرصت های کسب و کار کوچک بر مجموعه مهارت های شما استوار هستند از جمله مهارت های کامپیوتری.سازنده طلا و جواهر:کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه روزافزون به زیورآلات دست ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

چگونگی موفق بودن در کسب وکار

اولین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، تولیدات شخصی مثل آثار هنری، و صنایع دستی هستند. اگر نقاش قابلی هستید، بازارهای زیادی برای فروش آثار شما روی اشیا تزئینی وجود دارد، از بازارهای حراجی گرفته تا فروش تکی وسایل تزئینی لاکچری با قیمت‌های بالا. دومین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، خدمات است. خدمات، محصولی نامشهود است، بنابراین نیاز به هیچ سرمایه اولیه‌ای ندارد، . سومین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، خدمات تعمیراتی و مهارتی است. اگر مهارت خاصی دارید، می‌توانید از نیروی کار مهار هم در این زمینه برای بیشتر شدن درآمد کسب و کار خود استفاده کنید. پنجمین و آخرین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، فروش وسایل دست دوم است. ایده پشت فروش وسایل دست دوم بسیار ساده است: شما محصولاتی به دست می‌آورید، و آنها را به سایر مردم می‌فروشید. ایده های کسب و کار با سرمایه کم آنقدر زیاد هستند که هر کسی با هر میزان سرمایه ای می تواند یک کسب و کار کاملا مستقل و سود آور را برای خود راه اندازی کند .قطعا داشتن یک کسب و کار ثروت ساز و موفق آرزوی هر کسی است اما آمارها نشان می دهد که فقط پنج درصد مردم جهان توانسته اند یک کسب و کار ثروت ساز و موفق را برای خود راه اندازی کنند که در کشور ایران هم آمارها به همین صورت است .

 

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

تاثیرات کارآفرینی

منبع پیدایش صنعت های جدید است.نوآوری اقتصادی بیشتر را به همراه دارد.منبع بنیادی افزایش در بهره وری است.رابطه ای فراگیر و پایدار با رشد اقتصادی دارد. پژوهشگران از دیدگاههای متفاوت تاثیرات کارآفرینی را به شرح ذیل ارائه داده اند:الف) تاثیرات اجتماعی:کارآفرینان تاثیرات شگرفی براجتماع دارند و موضوع کارآفرینی مورد توجه جامعه شناسان از جمله “ماکس وبر” جامعه شناس آلمانی کارآفرینی را یک فرآیند اجتماعی میداند که در آن کارآفرین با اشتیاق و پشتکار در کار، خوشتن خویش را پیدا می کند و از بند عادات  و سنت های همیشگی رها می شود.نقش شایسته کارآفرینی و تآثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی ، توانمند سازی منابع انسانی ، اشتغال زایی، استقرار و توسعه عدالت اجتماعی ، حضور گسترده و فعال در بازارهای جهانی ، فقرزدایی و افزایش امید به زندگی ، بر کسی پوشیده نیست. از این رو کشورهای مختلف در دهه های اخیر با توجه به نقش مؤثر و مثبت کارآفرینان اقتصادی در توسعه جامعه ، بهره برداری از این توانمندی را مورد توجه قرار داده اند.

پیامدهای کارآفرینی

پیامدهای کارآفرینی  دامنه تاثیرات کارآفرینی بر جامعه بسیار وسیع است . از تغییر در ارزشهای اجتماعی تا رشد شتابان اقتصادی . محققین تغییرات مختلفی را که کارآفرینی در یک جامعه ایجاد می کند ، بررسی کرده و آثار آن را از دیدگاه های متفاوت مورد بحث قرار داده اند.ساماندهی و استفاده اثربخش از منابع پیامدهای مثبتی که توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور ایجاد می کند ، غیر قابل انکار است. مردم یک جامعه برای تامین محصولات و ارائه خدمات مورد نیازشان به یکدیگر متکی هستند . هر چه جامعه رشد بیشتری داشته باشد ، نقش افراد تخصصی تر و واضح تر می باشد . برای هر شخص مشکل است که به تنهایی نیازهای خود را برآورده نمایند . برای مثال ، یک زارع محلی می تواند برای خود برنج و مرغ و سبزیجات تولید کند ولی نمی تواند لباس و عینک و دارو بسازد . دستیابی به اهداف آرمانی سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و نیز تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور مستلزم توسعه فرهنگ و دانش کارآفرینی به عنوان موتور محرکه این حرکت عظیم است. کارآفرینی موجب اشتغال می شود 2-کارآفرینی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.3-کارآفرینی موجب توزیع متناسب درآمد می شود و اضطرابهای اجتماعی را آرامش می بخشد .4- کارآفرینی موجب بهره برداری از منابع و فعال شدن آنها برای بهره وری عظیم ملی می شود .5- کارآفرینی موجب سود اجتماعی از طریق دولت می شود .

 

 

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

بازاریابی حضوری چیست؟

بازاریابی حضوری به تکنیک فروش محصول به مشتری از طریق جلسات حضوری و ترغیب وی به خرید کالا یا خدمت، گفته می شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و به طبع آن افزایش ابزار ارتباطات جمعی، این روش مارکتینگ بسیار کم استفاده می گردد اما همچنان در کشور های جهان سوم و به خصوص کشور ما، این روش بسیار کارآمد بوده و همچنان جزو بهترین روش های فروش و مارکتینگ محسوب می گردد. اصلی ترین نقش را در بازاریابی حضوری نه شرکت ارائه دهنده محصول و نه خود محصول، بلکه شخص بازاریاب ایفا می کند. سعی کنید در همان ابتدایی ترین برخوردها لبخند روی لب ها داشته باشید و چهره ای شاداب از خود نشان دهید. به مشتری اجازه فکر کردن بدهید:در بعضی موارد باید به مشتری مجال فکر کردن داده و سکوت اختیار نمود. سعی کنید تمام جوانب محصولتان را ارائه داده و پس از آن کمی مکث کنید تا مشتری بتواند فکر کند. این کار نشان می دهد که شما به نظر او احترام می گذارید و فقط به دنبال فروش محصول خود نیستید.

چگونگی موفقیت در بازاریابی حضوری

مهارت و پیشرفت، برآیند دانش، تخصص و تجربه اند. با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر دنیای امروز، بیشتر دانستن یک نیاز ضروری برای همه محسوب می شود. جالب است بدانید که نوعی مرگ جدید تعریف شده است که بیشتر درِ خانۀ اهالی کسب و کار را می زند و آن، مرگ اطلاعاتی است.دانسته های یک کارشناس فروش بر اساس حرفه ای که به آن مشغول است را می توان مورد تقسیم بندی قرار داد.اطلاعات عمومی: یک کارشناس فروش به علت ارتباطاتی که با مشتریان فعلی یا آیندۀ خود برقرار می کند، در مسیر جریان تبادل اطلاعات روزمرۀ بین افراد مختلف قرار می گیرد. از این رو بهتر است از طریق روزنامه ها و یا وب سایتهای عمومی از هر اطلاعاتی که می تواند نظر و علاقۀ او را به خود جلب کند، در جریان مهمترین اخبار و رویدادها و دانستنی های عمومی قرار بگیرد. برخورداری از اطلاعات در فرآیند یک مذاکره نیز بسیار پر کاربرد و گاهی نیز گره گشاست. کارشناسان فروش می بایست بازار هدفشان را به خوبی بشناسند، اطلاعاتی دربارۀ مشتریان آینده داشته باشند، بدانند که با چه کسی به چه صورت برخورد نمایند، چگونه پیگیری نمایند، چه بگویند و چقدر بگویند، دربارۀ رقبا و نقاط ضعف و قوتشان در بازار بدانند، دربارۀ محصول ی که معرفی می کنند بدانند، دربارۀ نیازها و خواسته های مشتری بدانند ,هر محصول ی شرایط ویژه و منحصر به خودش را دارد.

 

  • شراره مهبودی
  • ۰
  • ۰

هدف همایش آموزشی

هدف از این همایش اموزشی هدف این است که افرادی که کسب و کاری را تازه شروع کرده اند یا حتی مدتی است مشغول کسب و کار بوده اند اما دارند در جا می زنند، استراتژیهای موثر، ایده های خلاقانه و انگیزه کافی برای جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بالا را به دست آورند. این دوره، مجموعه جامع و قدم به قدمی است برای معروف شدن در بازار و افزایش درآمد قابل پیش بینی! این همایش به درد چه کسانی می خورد افراد متخصص خویش فرما (از جمله مشاوران، مدرسان، نویسندگان، اساتید آنلاین، روانشناسان، کوچها، معلمان کنکور، مربیان ورزشی، مهندسان معمار، وکلا، حسابداران، گرافیستها، طراحان، عکاسان، فروشندگان و ...) صاحبان کسب و کارهای کوچک خدماتی  کسب و کاری نوپا دارید و به دنبال روشی قدم به قدم برای جذب مشتری هستید رویای تبدیل شدن به یک برند موفق در زمینه کاری خود را دارید ولی مسیر درست را نمی شناسید دوست دارید یک فرمول مرحله به مرحله برای ساختن یک بیزنس موفق و پرسود داشته باشید سخنران همایش دکتر شهاب اناری، نویسنده پرفروش بین المللی، سخنران، مدرس  خودش تجربه کسب و کار موفق در سه صنعت مختلف را داشته است. در زمینه بازاریابی و فروش فعال بوده و بیش از 80 میلیارد تومان از محصولات و خدماتش در سالهای گذشته به فروش رفته است  یکی از صاحبنظران برجسته بحث کوچینگ در سطح جهانی است (وال استریت ژورنال او را استاد بزرگ موفقیت نامیده است)

درباره دکتر شهاب اناری

دکتر شهاب اناری نویسنده کتاب پرفروش بین المللی آتش زندگی ات را روشن کن با همکاری برایان تریسی است. او کوچ حرفه ای دانش آموخته مدرسه کوچینگ ، متخصص برندینگ شخصی دانش آموخته مدرسه برندینگ Reach ایالات متحده و مدرس آموزشهای سازمانی است. وی عضو هیات مدیره انجمن کوچینگ فارسی زبانان، عضو انجمن بین المللی کوچهای حرفه ای (ICF)، یکی از منتورهای سازمان فیوچرپرونر در کانادا و نیز عضو انجمن سخنرانان حرفه ای کانادا است.در هفده سال اخیر، دکتر اناری با بیش از 30،000 مخاطب با انگیزه خود (از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا مدیرهای عامل شرکتهای بسیار موفق بین المللی) فعالیت آموزشی، مشاوره ای داشته و بیش از پانصد کلاس، سمینار و کارگاه در موضوعات مختلف برای مدارس، دانشگاهها، شرکتها و سازمانهای گوناگون برگزار کرده است. مباحثی که این روزها دکتر اناری روی آنها به طور حرفه ای کار می کند، کوچینگ (مربی گری موفقیت) به شیوه آگاهی بنیادی و نیز برندینگ شخصی است. وی در سال 2015 به عنوان یکی از متخصصان خبره آمریکای شمالی شناخته شد و در 2016 وال استریت ژورنال وی را استاد بزرگ موفقیت نامید. در ضمن وی نفر اول کنکور ایران در سال 1376 می باشد.

 زمان برگزاری:

1396/11/12 (بهمن ماه)

 نحوه ثبت نام:

1.ثبت نام در سایت (ایوند) https://evnd.co/7C8tw

2.تماس با دفتر اموزش02166908341

 

 

  • شراره مهبودی