انواع کارآفرینی

چهار نوع متفاوت از کارآفرینان 1.کارافرین سنتی 2.کارافرین در حال رشد 3.کارافرین پروژه محور 4.کارافرین سبک زندگی

انواع کارآفرینی

چهار نوع متفاوت از کارآفرینان 1.کارافرین سنتی 2.کارافرین در حال رشد 3.کارافرین پروژه محور 4.کارافرین سبک زندگی


چهار نوع متفاوت از کارآفرینان
1.کارافرین سنتی
2.کارافرین در حال رشد
3.کارافرین پروژه محور
4.کارافرین سبک زندگی
بررسی کلی چهار نوع کارآفرینی
1. تجارت‌های سنتی آنهایی هستند که سال‌های سال دوام آورده‌اند، مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، نجاری‌ها، آرایشگاه‌ها، مکانیکی‌ها و شرکت‌هایی که به عملکرد جامعه‌ی ما کمک می‌کنند.2. تجارت‌های درحال رشد معمولا در حوزه‌ی تهیه‌ی نرم‌افزار و برنامه برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، مشاوره، ارتباطات و بازاریابی، تولید تجهیزات پزشکی و اطلاعات تجاری فعالیت دارند. تجارت‌های سطح بالا در این گروه قابل بهبود هم هستند.3. تجارت‌های پروژه محور را معمولا کارآفرینان تحصیل کرده اداره می‌کنند و در این مورد معمولا نوع تجارت با تحصیلات آنها مرتبط است. به عنوان مثال ترجمه، طراحی سازه‌ها و برگزاری نمایشگاه در موزه‌ها، طراحی گرافیکی،نویسندگی روان‌شناسی، فیلم‌سازی، طراحی پارچه و غیره.4. کارآفرینان سبک زندگی معمولا شرکت خود را بر پایه‌ی تحصیلات بنا نمی‌کنند. کار آنها معمولا “عشقی” است، کاری که انجام می‌دهند را دوست دارند. کارآفرین سبک زندگی ممکن است فروشنده‌ی آلوئه‌ورا یا محصولات لاغری باشد، ویترای کار کند، نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان باشد، هنر درمانی کند یا مشاوره و روان‌سنجی انجام دهد.

  • ۰
  • ۰

بهترین روش های تبلیغات در ایران

درحالى که در کشورهاى پیشرفته، اینترنت، شبکه هاى ماهواره اى و بیلبوردهاى تبلیغاتى نقش تعیین کننده اى در تبلیغات کالا و خدمات دارند، نظرسنجى انجام شده از نشان مى دهد که این ابزارهاى تبلیغاتى تاثیرگذارى چندانى در ایران ندارند.براساس نتایج نظرسنجى مرکز افکار سنجى دانشجویان ایران مرکز افکار سنجى دانشجویان ایران صدا و سیما با ۳۴٫۴ درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهاى تبلیغى موثر بررویکرد مصرف کنندگان ایرانى در هنگام خرید کالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندک یعنى ۳۴ درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها ۱۰٫۲ درصد رده سوم را به خود اختصاص دادند.به این ترتیب مى توان نتیجه گرفت که مصرف کنندگان ایرانى بیشتر تاثیر تبلیغاتى را در حوزه خرید کالا و خدمات از صدا و سیما و خانواده و دوستان و آشنایان خود مى گیرند.قرار گرفتن خانواده، دوستان و آشنایان در رتبه دوم موثرترین ابزارهاى تبلیغاتى در کشورمان نشان مى دهد که فرهنگ شفاهى در بین ایرانى ها همچنان حرف اول را مى زند و شرکتهاى تولیدى و صنعتى مى توانند از این طریق موفقیت چشمگیرى در فروش محصولات خود و افزایش سهم در بازار به دست بیاورند.

روش های تبلیغات اینترنتی

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی برای بسیاری از افراد ناشناخته است. آنها نمی دانند که با توجه به کسب و کار و موقعیت حرفه ای خود کدام نوع و روش تبلیغات را انتخاب نمایند.شرکتهای بزرگ و کوچک و فروشگاه هایی که میخواهند به کسب و کار خود توسعه دهند و آرزوی افزایش مشتریان خود را دارند; چگونه میتوانند مخاطبان خود را بسوی خود جذب کنند ؟بازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا; بخصوص در کشور های پیشرفته است.امروزه اینترنت آنقدر در زندگی روزمره همه نفوذ کرده است که نمی توان از پتانسیل بالای کاربران آن غافل ماند; کاربرانی که دیگر فقط نوجوان و جوان نیستند; بلکه فعالین بازار و سرمایه گذارانی که سرمایه های کلانی هم در اختیار دارند را هم شامل می شوند; افرادی که می توانند یک مشتری پر سود باشند از اینترنت برای کار های روزمره خود استفاده می کنند.نسلی که در زمان تحصیل با اینترنت آشنا شد; اکنون وارد بازار کار شده است و درصد قابل توجهی از سرمایه ها کشور را در دست دارد; حال این افراد که می دانند اینترنت می تواند چه ابزار پر قدرت تبلیغات باشد; از آن به صورت روزمره استفاده می کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی