انواع کارآفرینی

چهار نوع متفاوت از کارآفرینان 1.کارافرین سنتی 2.کارافرین در حال رشد 3.کارافرین پروژه محور 4.کارافرین سبک زندگی

انواع کارآفرینی

چهار نوع متفاوت از کارآفرینان 1.کارافرین سنتی 2.کارافرین در حال رشد 3.کارافرین پروژه محور 4.کارافرین سبک زندگی


چهار نوع متفاوت از کارآفرینان
1.کارافرین سنتی
2.کارافرین در حال رشد
3.کارافرین پروژه محور
4.کارافرین سبک زندگی
بررسی کلی چهار نوع کارآفرینی
1. تجارت‌های سنتی آنهایی هستند که سال‌های سال دوام آورده‌اند، مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، نجاری‌ها، آرایشگاه‌ها، مکانیکی‌ها و شرکت‌هایی که به عملکرد جامعه‌ی ما کمک می‌کنند.2. تجارت‌های درحال رشد معمولا در حوزه‌ی تهیه‌ی نرم‌افزار و برنامه برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، مشاوره، ارتباطات و بازاریابی، تولید تجهیزات پزشکی و اطلاعات تجاری فعالیت دارند. تجارت‌های سطح بالا در این گروه قابل بهبود هم هستند.3. تجارت‌های پروژه محور را معمولا کارآفرینان تحصیل کرده اداره می‌کنند و در این مورد معمولا نوع تجارت با تحصیلات آنها مرتبط است. به عنوان مثال ترجمه، طراحی سازه‌ها و برگزاری نمایشگاه در موزه‌ها، طراحی گرافیکی،نویسندگی روان‌شناسی، فیلم‌سازی، طراحی پارچه و غیره.4. کارآفرینان سبک زندگی معمولا شرکت خود را بر پایه‌ی تحصیلات بنا نمی‌کنند. کار آنها معمولا “عشقی” است، کاری که انجام می‌دهند را دوست دارند. کارآفرین سبک زندگی ممکن است فروشنده‌ی آلوئه‌ورا یا محصولات لاغری باشد، ویترای کار کند، نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان باشد، هنر درمانی کند یا مشاوره و روان‌سنجی انجام دهد.

  • ۰
  • ۰

مفهوم استارت آپ موفق

در واقع استارت آپ ها مجموعه ای از افراد، راه حل ها، روش ها و ابزارهایی ست که برای هدف و مدل مشخصی از کسب و­­کار و درآمدزایی بیشتر از محصول یا خدمت ارائه شده، به وجود آمده اند. این مفهوم معمولا بر مبنای ایده های نوآورانه و خلاق بیان می­شود تا محصول یا خدمتی را با روش های نوین به سودآوری زیاد برساند. به این شکل که در استارت آپ گروهی از افراد ایده های خود را برای مدل کسب و کاری قابل توسعه و تکرار پذیر ارائه میدهند و پس از انتخاب بهترین ایده، گروهی روی آن کار می­کنند تا به ایجاد و رشدی سریع بینجامد.این شرکتهای نوپا می‌توانند در هر شکلی ایجاد شوند اما لفظ استارت آپ اغلب برای شرکت‌هایی به کار می‌رود که رشد سریعی دارند و بر پایه تکنولوژی فعالیت می‌کنند و همچنین سرمایه‌گذارها به عنوان یکی از ارکان اصلی و شتاب دهنده، بطور کلی به آن دسته از شرکت نوپا هایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند.  

ویژگی های یک استارت آپ موفق

یک استارت آپ موفق باید ویژگیهای خاص خودش را داشته باشد که بسیاری از افراد به آن دقت لازم را ندارند. در این مقاله میخواهم برخی از ویژگی های یک استارت آپ موفق بررسی کرده و به مشکلات استارت آپ های اینترنتی بپردازم.بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به دلیل عدم در نظر گرفتن نیازهای بازار، بررسی صحیح رقبا، شناخت نیازهای مخاطب و نداشتن برنامه مناسب برای بازاریابی از بین می روند، برای جلوگیری از این موضوع باید جوانب مختلف یک کسب و کار اینترنتی را تحلیل کرد و پیش از راه اندازی و سرمایه گذاری در این زمینه دقت های لازم را انجام داد. در این مقاله به بررسی ویژگی های لازم برای موفقیت یک استارت آپ موفق اینترنتی می پردازم. ایده اولیه یک استارت آپ اهمیت بسیار زیادی دارد.

چرا برخی از استارت آپ ها شکست می خورند؟

۴ دلیل اصلی که هرکدام دلایل جزئی تری هم دارند به دست آمده است. آنها یک لیست از ۱۲ اشتباه مدیریتی را هم در اختیارمان قرار داده اند.عدم تمرکز-نداشتن انگیزه، تعهد و اراده-غرور بیش از حد که به شما اجازه نمی دهد نظرات دیگران را بشنوید-بکار گرفتن افراد نابلد-عدم استفاده از مشاور خوب-نداشتن اطلاعات تخصصی در زمینه تجارت: اطلاعات مالی، خدماتی و بازاریابی-سود زیاد در آغاز کار-نبود بازار مصرف-مشکل مالی-تیم کاری ضعیف-ورشکست شدن-مشکلات مربوط به قیمت ها-محصول ضعیف-عدم وجود الگوی تجاری-بازاریابی ضعیفتوجه کنید که تمام این مسائل به مسائل تیمی و تجاری مرتبط اند، حتی مشکلاتی که مربوط به کالا و محصول هستند. این مشکلات به مدیریت و توانایی مدیریت برای ساختن یک تیم قوی و با انگیزه و بکارگیری الگوهای تجاری موفق، مربوط می شود. همچنین به یاد داشته باشید که اگر دلیل شکست تان، مشکلات مالی باشد، عوامل مختلفی در ایجاد این مشکلات دخیل هستند.

 

نظرات (۱)

مطلبی مشابه این رو قبلا در سایت سروش خوندم. با تشکر

https://sorooshnews.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی